انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

رضایت صحرایی از نتایج کاهش بازماندگان از تحصیل و توانمندسازی معلمان ابتدایی

  • کد خبر: ۲۰۷۴۵۵
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
رضایت صحرایی از نتایج کاهش بازماندگان از تحصیل و توانمندسازی معلمان ابتدایی
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز و معلم حادثه کرمان، اظهار کردد: دشمن می‌داند که جریان و مکتب انقلاب اسلامی که ملت ایران رهروی آن هستند، شهادت را هدیه الهی و جایگاهی والا می‌داند.

وی در ادامه افزود: مسیر اقتدار هر کشوری از مدرسه‌های آن کشور می‌گذرد و قد و قواره هر کشور نیز از مدرسه‌های آن نمایان می‌شود، در نتیجه هر اندازه مدارس باشکوه‌تری در کشور وجود داشته باشد، نظام تعلیم و تربیت نیز شکوه والاتر و در نهایت کشوری آبادتر خواهیم داشت.

صحرایی با اشاره به شعار مدرسه قوی، ایران قوی، تصریح کرد: مدرسه قوی، ایران قوی شعاری است که معنای آن رشد نظام تعلیم و تربیت کشور در تمام ابعاد و پس از آن پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر موارد وابسته به رشد مدرسه و تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدرسه قوی است.

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه، اظهارکرد: اصلی‌ترین مولفه‌های مدرسه قوی، دانش آموز، معلم، مدیر و پس از آن محتوا است که باید مورد توجه باشد و یک اصل اساسی را باید اشاره کرد و آن معلم است که آینده را می‌سازد در نتیجه می‌توان گفت معلم هم مسئله و هم راه حل آن است.

وی تاکید کرد: ساختن این نگاه و باور برای مردم و مسئولان که تحقق اهداف کلان کشور در آموزش و پرورش و مدرسه رقم می‌خورد وظیفه مهمی است که باید با برنامه صورت گیرد.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به برنامه ریزی برای برنامه‌های تحولی، افزود: در ارتباط با مسائل باید یا ایجابی، اصلاحی و یا تحولی عمل کرد. تشخیص مطلوب اینکه چه سیاستی باید نسبت به برنامه‌ها و مسائل در نظر گرفت برای مدیران اهمیت دارد و در این قائده اصلاح باید زمان و صبوری را مدنظر داشت.

وی در ادامه، گفت: اتحاد، انسجام و همبستگی در نظام تعلیم و تربیت ضروری است تا به یک یگانی در آموزش و پرورش رسید و این یگانی و یکی شدن بسیاری از مسائل آموزش و پرورش را برطرف می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح‌های تحولی صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی، تصریح کرد: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است.

وی به گروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه‌های آموزشی بسیار مورد تاکید است و حضور گروه‌های آموزشی در مدارس یک نیاز اساسی است و ارتباط مطلوب این گروه‌ها اهمیت دارد که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام کرد.

صحرایی با اشاره به مولفه‌های هویت ملی، تصریح کرد: آموزش و تحقق هویت ملی با نماد‌هایی مثل پرچم و یا سرود ملی باید در مدارس به صورت ویژه مورد تاکید قرار گیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->