ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

رضایت صحرایی از نتایج کاهش بازماندگان از تحصیل و توانمندسازی معلمان ابتدایی

  • کد خبر: ۲۰۷۴۵۵
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
رضایت صحرایی از نتایج کاهش بازماندگان از تحصیل و توانمندسازی معلمان ابتدایی
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز و معلم حادثه کرمان، اظهار کردد: دشمن می‌داند که جریان و مکتب انقلاب اسلامی که ملت ایران رهروی آن هستند، شهادت را هدیه الهی و جایگاهی والا می‌داند.

وی در ادامه افزود: مسیر اقتدار هر کشوری از مدرسه‌های آن کشور می‌گذرد و قد و قواره هر کشور نیز از مدرسه‌های آن نمایان می‌شود، در نتیجه هر اندازه مدارس باشکوه‌تری در کشور وجود داشته باشد، نظام تعلیم و تربیت نیز شکوه والاتر و در نهایت کشوری آبادتر خواهیم داشت.

صحرایی با اشاره به شعار مدرسه قوی، ایران قوی، تصریح کرد: مدرسه قوی، ایران قوی شعاری است که معنای آن رشد نظام تعلیم و تربیت کشور در تمام ابعاد و پس از آن پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر موارد وابسته به رشد مدرسه و تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدرسه قوی است.

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه، اظهارکرد: اصلی‌ترین مولفه‌های مدرسه قوی، دانش آموز، معلم، مدیر و پس از آن محتوا است که باید مورد توجه باشد و یک اصل اساسی را باید اشاره کرد و آن معلم است که آینده را می‌سازد در نتیجه می‌توان گفت معلم هم مسئله و هم راه حل آن است.

وی تاکید کرد: ساختن این نگاه و باور برای مردم و مسئولان که تحقق اهداف کلان کشور در آموزش و پرورش و مدرسه رقم می‌خورد وظیفه مهمی است که باید با برنامه صورت گیرد.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به برنامه ریزی برای برنامه‌های تحولی، افزود: در ارتباط با مسائل باید یا ایجابی، اصلاحی و یا تحولی عمل کرد. تشخیص مطلوب اینکه چه سیاستی باید نسبت به برنامه‌ها و مسائل در نظر گرفت برای مدیران اهمیت دارد و در این قائده اصلاح باید زمان و صبوری را مدنظر داشت.

وی در ادامه، گفت: اتحاد، انسجام و همبستگی در نظام تعلیم و تربیت ضروری است تا به یک یگانی در آموزش و پرورش رسید و این یگانی و یکی شدن بسیاری از مسائل آموزش و پرورش را برطرف می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح‌های تحولی صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی، تصریح کرد: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است.

وی به گروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه‌های آموزشی بسیار مورد تاکید است و حضور گروه‌های آموزشی در مدارس یک نیاز اساسی است و ارتباط مطلوب این گروه‌ها اهمیت دارد که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام کرد.

صحرایی با اشاره به مولفه‌های هویت ملی، تصریح کرد: آموزش و تحقق هویت ملی با نماد‌هایی مثل پرچم و یا سرود ملی باید در مدارس به صورت ویژه مورد تاکید قرار گیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->